سئو داخلی :

آیا می دانید سئو چیست؟
تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟
چه چیزهایی در سئو تاثیر مثبت و چه چیزهایی تاثیر منفی دارد؟

اگر میخواهید پاسخ این سوال ها را پیدا کنید و در سایتتان از آنها استفاده کنید ادامه ی مطلب را بخوانید.
سئو داخلی شامل بهینه سازی محتوا، لینک داخلی، بهبود کد نویسی سایت و هر چه که مربوط به داخل سایت می شود، می باشد. از تکنیک های سئو داخلی میتوان متا تگ ها، عنوان‌ها، ساختار آدرس ها، عکس ها و محتوا را نام برد.

متا تگ ها: کدهای html ای هستند که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا عنوان محتوای سایت را بهتر درک کنند. متا تگ ها جزو محتوای اصلی صفحه محسوب نمی شود.برای پیاده سازی متا تگ ها نیاز به برنامه نویسی دارد و استفاده از آن در سئو ضروری است.

انواع متا تگ ها در سئو داخلی :

۱-مگا تگ :

title یک کد html است که محتوای یک صفحه را توصیف می کند. محتوای این در مرورگر به نمایش در می آید، به همین دلیل وجود کلمات کلیدی در عنوان یکی از مهم‌ترین مورد در سئو است. این کلمات کلیدی در صفحه با جذب کاربران، در نتیجه بالا رفتن نرخ کلیک میشود. در عنوان صفحه بهتر است در ابتدا کلمه کلیدی اصلی قرار بگیرد و سپس یک کلمه کلیدی فرعی قرار گیرد. هرچه کلمه‌ی کلیدی اصلی به ابتدای عنوان نزدیکتر باشد احتمال کسب رتبه بیشتر است.

۲-متاdecription:

این متا جزو فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل محاسبه نمی‌شود اما می‌تواند باعث تشویق کاربران به کلیک بر روی آن سایت و صفحه شود.

۳-متا تگ content type:

وجود این متا در هر صفحه ضروری است و توسط آن نوع کاراکتر معرفی می شود. برای این که کاراکتر های فارسی که در سند html می نویسیم در مرورگر به خوبی به زبان فارسی encode شود و به طور صحیح نمایش داده شود از خاصیت charset استفاده می کنیم. گزینه های زیادی برای نوشتن این نوع متا وجود دارد.

۴-متا تگ viewport:

این متاتگ برای تنظیمات چگونگی نمایش صفحات سایت در دستگاه ها و سایز های مختلف صفحه نمایش استفاده می‌شود.این تگ ارتباطی با سئو ندارد، بلکه برای تجربه کاربری از آن استفاده می شود که موضوع بسیار مهمی است. تجربه کاربری را در بخش‌های بعدی به آن می پردازیم.

۵-متن جایگزین برای تصاویر:

این متن به تگ image اضافه می شود و چون موتور جستجو محتوای داخل عکس را درک نمی کند پس باید از محتوای عکس استفاده کرد.

۶- متاتگ nofollow:

این تگ در شرایطی که به تبلیغ سایر سایت ها در صفحات خود پرداخت اما علاقه‌ای به انتقال اعتبار خود ندارد، استفاده می‌شود. با استفاده از این تگ می‌توان به موتورهای جستجو اعلام کنند که کدام لینک را دنبال نکنند.

۷-متا تگ no index:

در شرایطی از این متاتگ استفاده می‌شود که علاقه به ایندکس شدن یک صفحه در نتایج جستجو نداریم. در ادامه متن تگ هایی را معرفی می کنیم که بسیار کاربردی تر هستند.

تگ های کاربردی در سئو

۱-لینک های کانونیکال:

در زمان هایی که میتوان از طریق چندین لینک به یک محتوا در سایت رسید از این تکنیک استفاده می‌شود به این صورت که آدرس آن صفحه را (مثلا دیجی کالا )پیدا کرده و در کد سایر صفحات، آدرس سایت مورد نظر را وارد می کنیم.

۲-تگ های هدینگ:

با توجه به اهمیت تیتر ها در محتوای یک صفحه به ترتیب از کدهای h1,h2,…,h6 استفاده می کنیم که h1 با اهمیت ترین و h6 کم اهمیت ترین می باشد.

۳-متا تگ robots:

این متاتگ به موتورهای جستجو اعلام می کند که در زمینه ایندکس و دنبال کردن لینک های آن صفحه چه رفتاری داشته باشند.

سایر متاتگ ها، keyword(کلمات کلیدی)، شبکه های اجتماعی،hreflang(برای سایت های چند زبانه)،author و  Refresh می باشند.

در مقاله بعد توضیح می دهیم که چرا سئو از اهمیت ویژه ای در سایت برخوردار است.

همچنین در مقاله های بعد می توانید روش های کد زدن با انواع تگ هایی که در اینجا گفته شد را آموزش ببینید.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *