منتشر شده
14 بهمن 1400
دسته بندی
شبکه های اجتماعی

فیسبوک چیست؟ آنچه باید در مورد فیسبوک بدانید؟ فیسبوک چیست و چه کاربردی دارد و از کجا آمده است؟ در چه مواردی میتوان از فیسبوک استفاده کرد؟ هدف اصلی فیسبوک چیست؟ آیا میتوان از فیسبوک پول درآورد؟ چرا باید برای کسب و کار خود یک صفحه در فیسبوک داشته باشیم؟

فیسبوک چیست؟
رایان تاو
زیر عنوان

فیسبوک چیست؟

فیس بوک یک شبکه ی اجتماعی آنلاین است. کاربران برای این که بتونن از تمام امکانات فیس بوک بهره مند بشن باید در آن نام نویسی کنند. فیسبوک در ابتدا فقط برای دانشجویان دانشگاه هاروارد طراحی شده بود. به مرور زمان با افزوده شدن دانشگاه های دیگر، این شبکه اجتماعی نیز گسترش پیدا کرد. این برنامه برای افراد بالای 13 سال قابل استفاده است. پس از ثبت نام، هر فردی میتونه یک پروفایل شخصی برای خود ایجاد کنه و دوستان خود را دنبال کنه. مانند دیگر شبکه های اجتماعی امکان ارسال پیام، عضویت در گروه ها، پست گذاری و دیگر موارد هم وجود داره. این شبکه اجتماعی به 140 زبان مختلف دنیا طراحی شده است. 70 درصد افراد مراجعه کننده این فضای اجتماعی در خارج از ایالات متحده هستند.

هدف اصلی فیسبوک چیست؟

فیسبوک یک روش عالی برای متمرکز کردن اطلاعات افراد است. شبکه های اجتماعی بسیار معروف که کاربران زیادی در آنها فعالیت دارند مثل واتساپو اینستاگرام تحت نظر فیسبوک هستند. این شبکه ها یک فضای ارتباطی در اختیار تمامی کاربران قرار میدن. پست ها و تصاویر و دیگر امکانات این برنامه باعث میشه تا شما به راحتی و به صورت رایگان بتونید آنها را مشاهده کنید.

طراحی سایت
خدمات طراحی سایت
طراحی بنر
محصولات ما

آیا میتوان از فیسبوک پول درآورد؟

همینطور که میدونید امروزه اکثر کسب و کارها به صورت اینترنتی و آنلاین است. یکی از روش هایی که میتوان مشتری های زیادی را جذب کسب کار خودتان کنید اینه که هر فردی به ازای یک خرید یک کد کاربری دریافت میکند. اگر آن مشتری بتونه فروشگاه را به تعداد دیگر مشتری معرفی کنه و آنها خرید داشته باشند، به ازای هر معرفی میتونه یک مقدار سود خرید برای تخفیف در خرید های دیگرش دریافت کند. هر چقدر مردم به این طریق خرید کنند سود مالی بیشتری دریافت میکنید.

چگونه برای کسب و کارمان یک صفحه فیسبوک داشته باشیم؟

ما در این مقاله راه بسیار راحتی برای ایجاد یک صفحه فیسبوک برای کسب و کارتان داشته باشید.

  1. در فیسبوک عضو شوید.
  2. یک صفحه شخصی بسازید.
  3. برای صفحه خود نام مناسبی انتخاب کنید.
  4. عکس مناسبی را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.
  6. صفحه خودتان را لایک کنید.
  7. یک پست یا متن به اشتراک بگذارید.
  8. یک عکس به عنوان کاور اصلی صفحه انتخاب کنید.
  9. در آخر هر اطلاعات که مورد نظر شما است برای کسب و کارتان میتونید به این صفحه اضافه کنید.
تاریخچه فیسبوک

فیسبوک در سال ۲۰۰۴ میلای توسط مارک زاکربرگ، ادوارد ساورین، اندرو مک کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تاسیس شد. در ابتدا فقط دانشجویان هاروارد قادر به عضویت در فیسبوک بودند و تقریبا نیمی از دانشجویان در این سایت عضو بودند. مارک زاکربرگ هنگامی که متوجه استقبال دانشجویان از سایتش شد، به فکر افتاد تا آن را گسترش دهد. در سال ۲۰۰۶ میلادی دسترسی عمومی مردم درفیسبوک آغاز شد. در آن زمان هر کسی که بالای ۱۳ سال سن داشت و یک آدرس ایمیل معتبر داشت می توانست در فیسبوک ثبت نام کند. در حال حاضر فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه ی اجتماعی دنیا که حدود ۲ میلیارد کاربر دارد، شناخته می شود. در سال ۲۰۱۲ میلادی آمار کاربران این شبکه ی اجتماعی حدود ۱ میلیارد نفر بود و حدود ۷۰ درصد از کاربران خارج از ایالات متحده بود که بیشترین آن ها اندونزی بودند.

نتیجه گیری

در این مقاله با فیسبوک آشنا شدیم. از اهمیت آن در کسب و کار و میزان درامد از طریق آن صحبت کردیم. نحوه ایجاد ساخت یک صفحه کاربری را گفتیم. اگر به آموزش شبکه های اجتماعی علاقه دارید و تمایل دارین که اطلاعات بیشتری کسب کنید آموزش های اجتماعی ما را در وب سایت و صفحه رسمی آپارات رایان تاو دنبال کنید. سایت ما مطالب مفید و کاملی برای داشتن یک سایت خوب با بازدهی بالا را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

حرفه ای آموزش ببینید تا حرفه ای عمل کنید

ما یک تیم حرفه ای هستیم و تمام تلاشمون رو میکنیم تا حرفه ای عمل کنیم. اگر شماهم به دنبال حرفه ای شدن هستید، آموزش های مارو از دست ندید. مطمئن باشید که ما یک روش تولید محتوای کاملا کاربردی بر اساس تجربیات واقعی داریم.

خدمات آموزش رایان تاو