الگوریتم سئو گوگل

در مقاله کسب و کار های کوچک، از اهمیت داشتن یک وب سایت برای کسب و کار خود گفتیم. با توجه به وجود صفحات اینترنتی گسترده، باید راهی پیدا کرد که هنگام جستجوی عبارتی مربوط به نوع کسب و کار ما، بتوانیم رتبه خوبی را در گوگل به دست آوریم. یکی از این راه ها، سئو است. در این بخش قصد داریم در مورد الگوریتم های گوگل و الگوریتم سئو گوگل صحبت کنیم. با ما همراه باشید. 

احتمالاً نام الگوریتم های گوگل را شنیده اید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید دقیقاً چه هستند؟

برای اینکه بفهمید الگوریتم Google چیست، ابتدا بیایید بررسی کنیم که الگوریتم ها به طور کلی چیستند. تعریف استاندارد این است: مجموعه ای از قوانین برای حل یک مسئله در تعداد محدودی از مراحل.

در زبان رایانه ها، یک الگوریتم زمینه ای را برای کامپیوتر فراهم می کند تا وظیفه ای کاملاً خاص را انجام دهد. به عنوان مثال، ممکن است کامپیوتر طوری برنامه ریزی شده باشد که به طور تصادفی عددی بین 1 تا 100 ارائه دهد. این وظیفه ای است که دارای یک نقطه شروع و نقطه پایان تنظیم شده است. بنابراین ، متناهی است.

الگوریتم های Google چیست؟

الگوریتم های گوگل از همان تعریف اساسی و قاعده الگوریتمی که توصیف کردیم پیروی می کنند. به آخرین باری که چیزی را در Google جستجو کرده اید فکر کنید. موتور جستجو میلیون ها نتیجه را برای انتخاب شما بازگردانده است. اما چگونه تصمیم گرفت که کدام نتیجه را به شما نشان دهد و به چه ترتیب؟ پاسخ یک الگوریتم است!

Google یک الگوریتم بسیار پیچیده برای ارائه نتایج جستجو دارد و مرتباً تغییر می کند. اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را به صورت عمومی منتشر نمی کند. در اینجا چند عنصر وجود دارد که می دانیم به طور واقعی بر توانایی نمایش یک صفحه در نتایج کلمات کلیدی خاص تأثیر دارند:

  • ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه ، برچسب های سرصفحه و توضیحات متا.
  • مقدار پیوندهای ارگانیک و طبیعی موجود در صفحه.
  • نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی.

البته اینها تنها برخی از خصوصیاتی است که الگوریتم Google هنگام تعیین نحوه تحویل و رتبه بندی صفحات بررسی می کند. احتمالاً دهها، یا صدها خصوصیت دیگر وجود دارد.

 

Google چگونه تعیین می کند که کدام عنصر بیشترین اهمیت را دارد؟

همانطور که الگوریتم Google یک صفحه وب را “می خواند”. برای هر صفتی که به دنبال آن است، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را تجویز می کند. سپس آن مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، وب سایتی که مطلوب ترین صفات را دارد، در بالای رتبه بندی صفحه قرار می گیرد. زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می بخشد.

این محاسبات توسط پلتفرم Google به سرعت باورنکردنی انجام می شود. و ممکن است با دستکاری توسعه دهندگان وب در ویژگی هایی که به رتبه بندی صفحات در وب سایت یا در یک صفحه منجر می شوند، رتبه بندی ها تغییر کند.

بنابراین، رتبه بندی طبق الگوریتم های گوگل روان است. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد ممکن است با تغییر محتوای هم در آن و هم در سایر صفحات نتایج ، به رتبه اول برسد. یا به دهم سقوط کند. معمولاً مکان های برتر توسط مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت های خود انجام می دهند، برگزار می شود.


الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟

 الگوریتم اساسی Google برای هر جستجوی انجام شده در سایت استفاده می شود. اما توسط جستجوگر شخصی سازی می شود. به عنوان مثال، شخصی “کفش مخصوص دویدن بخرید” را وارد می کند. نتایج بسیار متفاوت از شخصی که “فیلم مرد عنکبوتی” را تایپ می کند، می باشد.

الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود. و حتی با کوچکترین تغییر در املا و ترتیب کلمات می تواند تغییر کند. سپس نتایج به کاربر داده می شود، وی می تواند تصمیم بگیرد کدام سایت را بازدید کند.

باز هم، این به سرعت اتفاق می افتد. علاوه بر این، این نشان می دهد که الگوریتم Google برای ارائه طیف گسترده ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سال های اخیر، جستجوی Google به اندازه کافی پاسخگو بوده است. که در صورت تایپ یک اصطلاح توسط کاربر، پیشنهادات خود را ارائه می دهد. این نشانگر نوع متفاوتی از الگوریتم است. که برای ایجاد یک منوی کشویی منفرد از پیشنهادات جستجو بر اساس تاریخچه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می شود.

 

 

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم Google تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحه استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص انجام SEO است. SEO در واقع روشی است که به گوگل می گوید وب سایت یا صفحه وب مربوط به یک موضوع خاص است.

سالها پیش، “بسیاری از سایتها” محتوای خود را “کلمات کلیدی” می کردند. در اصل ، آنها تصور می کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر نوشته شود ، اهمیت صفحه مهمتر است.

هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، الگوریتم خود را برای جریمه کردن سایتهایی که صفحات آنها را با کلمات کلیدی پر می کنند، و همچنین بسیاری دیگر از اقدامات “کلاه سیاه” سئو ، تغییر داد. به همین دلیل، باید از هرگونه تاکتیکی که با هدف برون رفت از موتورهای جستجو انجام می شود، خودداری کنید. اگرچه ممکن است آنها بلافاصله متوجه این موضوع نشوند. اما در نهایت Google آنچه را که می خواهید انجام دهید انتخاب می کند و رتبه بندی شما آسیب می بیند.


ارتباط با ما

می توانید برای مشاوره و پاسخگویی به سوالات از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام کنید. رایان تاو در رشد کسب و کارتان در کنار شماست. منتظرشما هستیم!

شماره تماس: 09025140841

ایمیل: holding.rayantav@gmail.com 

شماره واتساپ: 09025140841

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *