آموزش شبکه های اجتماعی

آشنایی با لینکدین و مزایای داشتن اکانت linkedin

معرفی لینکدین

لینکدین یک شبکه ی اجتماعی است و یک محیط تخصصی برای ارتباط با افرادی است که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنند.

با عضویت در لینکدین و پست گذاری شما میتوانید یک رزومه ی آنلاین برای خود داشته باشید و با استفاده از لینک اختصاصی ای که به شما تعلق می گیرد آن را به اشتراک بگذارید.

 تاریخچه ی لینکدین

نسخه ی اولیه ی لینکدین در سال ۲۰۰۲ میلادی عرضه شد. مدیر عامل فعلی لینکدین داندولف است که قبلا هم مدیر اجرایی یاهو بود.

تعداد بازدیدکنندگان لینکدین در سال ۲۰۱۳ نزدیک ۲۵۹ میلیون نفر رسید. همچنین در سال ۲۰۱۸ محتواهای به اشتراک گذاشته شده به شدت افزایش پیدا کرد و این آمار اخیرا به ۶۳۰ میلیون نفر رسیده است.

استفاده از لینکدین

امروزه بسیاری از کسب وکارها آنلاین شده اند و فرصت خوبی برای معرفی بهتر کسب و کار به وجود آمده است. یکی از شبکه های اجتماعی ای که به طور تخصصی برای ارائه ی خدمات و معرفی کسب وکار عرضه شده است، لینکدین است. خوب است بدانید که خیلی از شرکت ها افراد خود را از طریق همین شبکه ی اجتماعی استخدام می کنند.

لینکدین هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی نیاز به ساخت یک پروفایل قوی و کامل دارد. پس از ساخت یک پروفایل خوب است که افرادی که در حوزه ی تخصصی شما کار می کنند را دنبال کنید.

ارتباطات در لینکدین

ارتباطات در لینکدین به سه دسته تقسیم می شود که در زیر به آن می پردازیم:

  • ارتباطات شخصی:

مانند هر شبکه ی اجتماعی دیگری، میتوان در لینکدین دوستان و آشنایان را دنبال کرد و یا کارهایه دیگران را مشاهده کرد.

  • مشتریان یا متقاضیان:

لینکدین به عنوان یک شبکه ی اجتماعی قوی برای ارتباط بین مشتریان و ضاحبان کسب و کار است. همچنین یک راه تبلیغاتی عالی است که میتوان با میلیون ها کاربر متقاضی ارتباط برقرار کرد.

  • ارتباطات حرفه ای:

این دسته از ارتباطات مختص افراد یا شرکت هایی است که حوزه ی کاری نزدیک به هم دیگری دارند و از این طریق می توانند کسب وکار خود را گسترده تر کنند.

نویسنده

آرزو فهیمی

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.