آموزش تولید محتوا و سئو آموزش

تاریخچه سئو seo و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت

همانطور که مطلع هستید؛ امروزه بیشتر کسب و کار ها به سمت اینترنت و فضای مجازی روی آورده‌اند. صاحبان کسب و کارها در تلاشند تا از طریق اینترنت با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین محصولات خود را از این طریق به آنها بفروشند.  به همین طریق بسیاری از این افراد به طراحی سایت اقدام می‌کنند. در واقع این سایتها پل ارتباطی میان صاحبان کسب و کار و مشتریان می‌باشند. در این زمینه  سئو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیشرفت سایت شماست.  در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت آشنا کنیم. در واقع با شناخت تاریخچه هر چیز بهتر می‌توان به اهمیت و جایگاه آن پی برد. از این رو خواهشمندیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو (SEO) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت‌ها برای کسب رتبه بالا و بازدید بیشتر افراد، بهتر است براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند. به این الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو سئو گفته می‌شود. در صورتی که وب سایت شما تمامی اصول و راهکارهای سئو را در نظر گرفته باشد و آنها را عملی سازد، از اعتبار و معروفیت بسیار زیادی نزد افراد برخوردار خواهد شد. این موضوع سبب برندینگ و جهانی شدن کسب و کار شما می‌شود. همچنین درآمد حاصل از کسب و کارتان را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

برای انجام سئو و بهینه سازی سایت باید ابتدا با تاریخچه این مفهوم آشنایی کامل و ویژه داشته باشید. همچنین از این طریق الگوریتم‌های گوگل را به طور دقیق شناسایی کنید. بنابراین توصیه ما به شما برای موفقیت در این زمینه این است که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. تا از مطالب مفید و مناسب آن بهره مند شوید.

تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت با ورود موتورهای جستجو آغاز شد. که به دهه ۱۹۹۰ بر می‌گردد. آنچه ما امروز به عنوان سئو می‌شناسیم توسط لری پیج و سرگی برین ابداع شد. که این ابداع را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای مهم در پیشرفت سایت‌ها دانست. چرا که مهمترین عاملی که سبب رونق گرفتن و گسترش کسب و کار ها می‌شود  و همچنین باعث افزایش رتبه و بازدید وبسایت های آن‌ها می‌شود، سئو و بهینه سازی وب سایت می‌باشد.

فاکتورهای اولیه مورد استفاده در سئو

در این بخش قصد داریم فاکتورهای اولیه را که برای سئو و بهینه سازی وبسایت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم را معرفی سازیم. این موارد به عنوان اصول ابتدایی بهینه سازی وب سایت در نظر گرفته می‌شود. این اصول عبارتند از:

  • اصول تراکم کلمات کلیدی: برای بررسی تراکم کلمات کلیدی تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده است بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم می‌شد.
  • استفاده از برچسب (مثل key-words): برچسب‌هایی شبیه به کلمه کلیدی برای فهم محتویات وب سایت‌ها از اصول دیگر موتورهای جستجو بود.

برای بررسی تراکم کلمات کلیدی تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده است بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم می‌شد.

گوگل، غول توسعه تاریخچه سئو و بهینه سازی سایت

امروزه موتور جستجو گوگل جزو اولین و مهم‌ترین موتورهای جست و جو به شمار می‌رود و برای همه کاربران اینترنتی بسیار معتبر و شناخته شده است. این موتور جستجو در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و به خاطر طراحی ساده کاربران زیادی را مجذوب خود نمود. با گذشت زمان و با ورود این موتور جستجو تغییرات زیادی در عرصه سئو صورت گرفت. گوگل در ابتدای کار خود فاکتورهایی همچون تعداد کلمات کلیدی، عنوان بندی‌ها، تگ‌ها، لینک‌ها و ساختار سایت را برای سئو در نظر گرفت. به عبارت دیگر این موارد اصول ابتدایی و اولیه سئو در نظر گرفته می‌شدند. بنابراین وبمستر هایی که این اصول را در محتوای خود رعایت می‌کردند از رتبه و جایگاه ایده آل و مناسبی برخوردار می‌شدند.

اما امروزه این موتورهای جستجو تغییر و تحولات بسیار زیادی را داشته‌اند. دراقع الگوریتم‌های مشخص شده توسط آنها به روزرسانی شده‌اند. قوانین و اصول جدیدی جایگزین اصول قبل شده است. همچنین برخی از اصول قبلی پابرجا مانده و تنها تغییراتی جزئی متحمل شده‌اند. بنابراین یکی از کارهایی که وبمسترها باید برای موفقیت و کسب رتبه ایده آل و مناسب انجام دهند؛ این است که باید همواره اطلاعات و علم خود را به روز رسانی کنند. چرا که گوگل همواره الگوریتم‌ها و قوانین مورد نظر خود را تغییر می‌دهد. در ادامه مقاله قصد داریم برخی از الگوریتم‌های گوگل را برایتان معرفی سازیم. تا ذهن شما را در رابطه با این مفاهیم کمی گسترده‌تر کنیم.

الگوریتم‌های گوگل:

گوگل برای پیشرفت و سبقت گرفتن از رقیبان و متقلبان سئو الگوریتم‌های مختلفی را در حوزه سئو معرفی کرده است. این الگوریتم‌ها شامل:

  • الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل: هوش مصنوعی فوق العاده حرفه‌ای
  • الگوریتم گوگل پنگوئن: جریمه سایت‌های استفاده کننده از روش‌های سئو کلاه سیاه
  • الگوریتم گوگل پاندا: جلوگیری از دزدی محتوا
  • الگوریتم گوگل کافئین: جست و جو و نمایش سریع‌تر محتواهای جدید در وب

جالب است بدانید هم اکنون  که شما در حال خواندن این مقاله هستید نیز، گوگل در تلاش برای تکمیل کردن الگوریتم‌های خود و همچنین آپدیت کردن آن‌ها می‌باشد. برای همین است که ممکن است در فواصل زمانی کوتاه این الگوریتم‌ها تغییر کنند. تا تکمیل‌تر و قوی‌تر شوند. همچنین ابزار مناسبی برای سنجش کسب و کارها و وب سایتها در نظر گرفته شوند.

گوگل برای پیشرفت و سبقت گرفتن از رقیبان و متقلبان سئو الگوریتم‌های مختلفی را در حوزه سئو معرفی کرده است.

جمع بندی مطالب و نکات پایانی 

با توجه به نکاتی که در طول این مقاله ارائه کردیم؛ دریافتیم سئو و بهینه سازی وبسایت مفهومی بسیار گسترده و پیچیده می‌باشد. موتورهای جستجو همواره الگوریتم‌هایی را جهت بررسی و ارزیابی وب سایت‌های متعدد در نظر می‌گیرند. سپس بر اساس این الگوریتم‌های تعیین شده نمره و رتبه‌هایی را به وب سایت‌ها اهدا می‌کنند. این رتبه‌ها جایگاه وب سایت‌ها را نزد موتورهای جستجو مشخص می‌کند. هر چه رتبه این وب سایت‌ها بیشتر باشد؛ آن‌ها از اعتبار و مشتریان بیشتری برخوردار خواهند شد و میزان فروش آنها نیز گسترش چشمگیری خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و به دست آوردن پاسخ سؤالات خود می‌توانید با مشاوران و کارشناسان تیم رایان تاو در تماس باشید. راه‌های برقراری تماس با این مشاوران شماره تلفن ۰۹۰۲۵۱۴۰۸۴۱ یا آدرس ایمیل holding.rayantav@gmail.com می‌باشد.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاسگزاریم. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید. همچنین مطالب برایتان مفید و کاربردی واقع شده باشند. لازم است عنوان کنیم شما می‌توانید با خیال راحت بازاریابی محتوا کسب وکار وبسایت خود را، به تیم مهندسی رایان تاو بسپارید.  علاوه بر آن می‌توانید برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر ما را در آپارات نیز دنبال کنید. در مقالات بعد سعی می کنیم آموزش هایی جامع و کامل در رابطه با سئو برای تان فراهم آوریم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *