منتشر شده
12 دی 1400
دسته بندی
آموزش تولید محتوا

به نظر شما یک محتوای خوب و ایده آل چه ویژگی‌هایی دارد؟ در واقع محتوا باید از چه اصولی پیروی کند؟ یا از چه اصولی فاصله بگیرد؟ در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های تولید محتوای خوب بپردازیم. همچنین اصولی را برایتان معرفی کنیم که منجر به ایجاد یک محتوای ایده آل و مناسب خواهد شد. از این رو در صورت تمایل خواهشمندیم تا انتهای این مقاله مفید و کاربردی با ما همراه باشید.

لازم است عنوان کنیم تولیدکنندگان محتوا همواره در تلاشند تا بهترین نوع محتوا را تولید و عرضه کنند. آن‌ها یک هدف اصلی را دنبال می‌کنند و آن ایجاد و تولید یک محتوای خوب و مناسب است. که رضایت مخاطبان را به دست آورد. همچنین مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار بگیرد. برای دستیابی به این اهداف و تکنیک‌ها، اصول بسیار زیادی وجود دارد. که تولیدکنندگان محتوا با انجام آنها می‌توانند به هدف نهایی خود دست یابند. البته موضوعی که در رابطه با آن تولید محتوا می‌کنید نیز بسیار حائز اهمیت است.

به عبارت دیگر برخی از موضوع‌ها به خودی خود مخاطبان بسیار زیادی را جذب می‌کنند. چرا که در رابطه با موضوعاتی هستند که کاربران همواره به دنبال آنها بوده و آنها را دنبال می‌کنند. اما شما می‌توانید موضوعاتی غیر از این نیز به بهترین نحو ممکن تولید کنید و با نگارش یک محتوای صحیح و اصولی و با انجام و رعایت  اصول سئو بازدیدکنندگان محتوای خود را افزایش دهید. همچنین افراد بسیاری را جذب موضوع و محتوای خود کنید.

رایان تاو
تولید محتوا

ویژگی‌های تولید محتوای خوب

به طور کلی ایجاد یک تولید محتوای خوب ممکن است کار دشواری به نظر برسد. در واقع شما باید به عنوان تولید کننده یک محتوا همواره موضوعات مختلف را در ذهن خود پردازش کنید. کلمات را به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار دهید که برای مخاطب قابل فهم و جذاب باشد. همچنین باید موضوعات جذابی را برای مخاطبان پیدا کرده و مطالب مفید در رابطه با آن‌ها بیان کنید. 

در این بخش از مقاله قصد داریم به ویژگی‌های تولید محتوای خوب بپردازیم. شما می‌توانید با استفاده از این اصول و روش‌هایی که در ادامه مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد؛ کیفیت محتوای خود را بسنجید. در واقع ارزیابی کنید که آیا از این موارد در محتوای خود استفاده می‌کنید یا نه. در صورت استفاده تا چه اندازه موفق به تولید یک محتوای خوب و ایده آل شده‌اید؟ مواردی که باید برای تولید محتوای خوب و ایده آل از آنها استفاده کنید به شرح زیر است:

به طور کلی ایجاد یک تولید محتوای خوب ممکن است کار دشواری به نظر برسد. در واقع شما باید به عنوان تولید کننده یک محتوا همواره موضوعات مختلف را در ذهن خود پردازش کنید. کلمات را به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار دهید که برای مخاطب قابل فهم و جذاب باشد. همچنین باید موضوعات جذابی را برای مخاطبان پیدا کرده و مطالب مفید در رابطه با آن‌ها بیان کنید.

هدفمند بودن محتوا از ویژگی‌های تولید محتوا خوب

این ویژگی به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تولید محتوای خوب در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که قصد تولید یک محتوا را دارید؛ باید ابتدا سطح آن را بسنجید. همچنین از خود سؤال کنید که این محتوا برای چه کسی نوشته می‌شود؟ یا به عبارت دیگر جامعه هدف این مطلب، چه کسانی را شامل می‌شود؟ شما موظفید به این سؤال با دقت بسیار بالایی پاسخ دهید. چرا که این سؤال مسیر شما را مشخص خواهد نمود. از این رو شما باید در نظر بگیرید که جامعه هدف شما از نظر سنی، تحصیلات، نژاد، موقعیت، جنسیت و… چه وضعیت یا جایگاهی دارد.

در این صورت می‌توانید محتوای هدفمندی طراحی کنید. که متناسب با جامعه هدف شما در نظر گرفته می‌شود. طبیعتاً در چنین حالتی محتوایی که می‌نویسید مورد توجه بیشتری از افراد قرار خواهد گرفت. همچنین پاسخگوی نیاز جامعه هدف شما خواهد بود. این کار باعث هدفمند شدن محتوای شما خواهد شد. همچنین تاثیرات بسیار زیادی بر روی افزایش بازدید و ترافیک وب سایت شما خواهد گذاشت.

“یک فرد موفق کسی است که می‌تواند با آجر‌هایی که دیگران به سمت او پرتاب کرده‌اند، پایه و اساس محکمی برای خود بنا کند.

دیوید برینکلی

آموزش تولید محتوای سئو شده
تولید محتوای سایت
سفارش تولید محتوای حرفه ای

درگیر کردن مخاطبان

به طور کلی اینکه توجه مخاطبان را به سمت کار و مقاله خود جذب کنید؛ کار بسیار سختی است و چالش‌های زیادی را پیش رو دارد. در واقع تولیدکنندگان محتوا همواره با این چالش‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. چرا که شما باید خود را در جایگاه مشتری قرار دهید. همچنین سوالاتی را که ممکن از ذهن مخاطبان را به خود درگیر کند؛ در نظر بگیرید. تا به آنها پاسخ دقیق، صحیح، جامع و کامل دهید. در این صورت مخاطبان درگیر محتوای شما خواهند شد. همچنین با اشتیاق بیشتری نوشته شما را دنبال خواهند نمود.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه جلب توجه مخاطبان و درگیر کردن آنها به نوشته، قرار دادن سؤالات مرتبط با موضوع در ابتدای مطلب است. این سؤالات در واقع همان سوالاتی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده است. از این رو هنگامی که مخاطبان این سؤالات را می‌بینند؛ همواره تا انتهای مطلب پیش خواهند آمد. تا جواب پاسخ خود را دریافت کنند. در واقع شما می‌توانید از این طریق مخاطبان خود را درگیر کنید و آنها را مجذوب محتوای خود سازید.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه جلب توجه مخاطبان و درگیر کردن آنها به نوشته، قرار دادن سؤالات مرتبط با موضوع در ابتدای مطلب است. این سؤالات در واقع همان سوالاتی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده است. از این رو هنگامی که مخاطبان این سؤالات را می‌بینند؛ همواره تا انتهای مطلب پیش خواهند آمد. تا جواب پاسخ خود را دریافت کنند. در واقع شما می‌توانید از این طریق مخاطبان خود را درگیر کنید و آنها را مجذوب محتوای خود سازید.

آموزشی بودن و یا سرگرمی بودن مقاله

به طور کلی مقاله‌ای که شما می‌نویسید باید آموزشی باشد و مطالب مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهید. یا به عبارتی سرگرم کننده لحاظ شود. تا مخاطبان را مجذوب به محتویات نوشته شده در آن کند. از طرفی این محتوای نوشته شده می‌تواند داستانی در نظر گرفته شود و به روایت یک داستان جذاب و ایده آل برای مخاطبان و کاربران بپردازد. منظور ما این است که محتوا باید مطالبی را برای ارائه داشته باشد. که خواننده پس از خواندن آن احساس رضایت کند. 

چرا که خواننده وقت و انرژی خود را صرف خواندن این مقالات و محتویات می‌کند. از این رو در صورتی که محتوای تولید شده چیزی برای ارائه نداشته باشد، خواننده با خود تصور می‌کند که وقت خود را هدر داده است. بنابراین هرگز برای بار بعدی به وب سایت شما مراجعه نخواهد کرد. در واقع در این صورت شما یکی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. که این موضوع قطعاً به ضرر وبسایت شما خواهد بود.

 

منسجم بودن محتوا از ویژگی‌های تولید محتوا خوب

منسجم بودن محتوا نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های تولید محتوای خوب در نظر گرفته می‌شود. محتوای شما باید به گونه‌ای نوشته شود که ذهن مخاطب را دچار تشویش نکند. در واقع باید دارای سلسله مراتب باشد و مرحله به مرحله اتفاقات و یا مطالب را ارائه دهد. در غیر اینصورت خواننده متوجه مطالب نوشته شده در محتوای شما نخواهد شد. یا درک مطالب برایش دشوار خواهد بود.

 انسجام داشتن یک نوشته باعث می‌شود خواننده و کاربر پس از آنکه مطالب را خواند، تمامی نکات آن را در برگیرد. همچنین به طور کامل متوجه اتفاقات و یا نکات گفته شده درون مطلب شود. در غیر این صورت محتوای شما انسجام کافی و لازم را نداشته است. رعایت اصول و علائم نگارشی و همچنین عدم نوشتن طولانی پاراگراف‌ها و جکله ها از دیگر ویژگی‌های یک محتوای خوب در نظر گرفته می‌شود. از این رو شما باید به عنوان تولید کننده محتوا، سعی کنید جملات و پاراگراف‌های خود را کوتاه‌تر و همراه با علائم نگارشی و به صورت کاملاً منسجم بنویسید.

نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه با ویژگی‌های تولید محتوای خوب مطالب و نکات گوناگونی را عنوان کردیم. همچنین بیان کردیم که یک محتوای ایده آل و مناسب باید چه اصولی را داشته باشد. رعایت اصول ذکر شده در این مقاله باعث می‌شود محتوای شما کاربر پسند در نظر گرفته شود. از این رو کاربر محتوای شما وب سایت مورد نظرتان را به یاد خواهد داشت. از این رو همواره به آن وارد شده و مطالب موجود در آن را خواهد خواند. این موضوع باعث افزایش ترافیک وب سایت شما خواهد شد. همچنین کاربران بسیار زیادی را جذب کسب و کار وب سایت مورد نظر شما خواهد نمود. از این رو یکی از اصول موفقیت در کسب و کارها تولید محتوای خوب و ایده آل خواهد بود.

از اینکه تا انتهای این مقاله مفید و کاربردی با ما همراه بودید شما صمیمانه سپاسگزاریم. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید. اگر به آموزش سئو علاقه دارید و تمایل دارین که اطلاعات بیشتری کسب کنید آموزش های سئو ما را در وب سایت و صفحه رسمی آپارات رایان تاو دنبال کنید. سایت ما مطالب مفید و کاملی برای داشتن یک سایت خوب با بازدهی بالا را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

حرفه ای آموزش ببینید تا حرفه ای عمل کنید

ما یک تیم حرفه ای هستیم و تمام تلاشمون رو میکنیم تا حرفه ای عمل کنیم. اگر شماهم به دنبال حرفه ای شدن هستید، آموزش های مارو از دست ندید. مطمئن باشید که ما یک روش تولید محتوای کاملا کاربردی بر اساس تجربیات واقعی داریم.

خدمات آموزش رایان تاو